Jaarverslag 2021

Knipsel copyMet dit jaarverslag brengen wij voor u een historisch jaar in herinnering. In 2021 kantelde de bestuurlijke, de interne en de inhoudelijke werking van beweging.net naar de richting die ons actualiseringsproces heeft aangegeven. Dat proces startte in 2019 en kreeg haar laatste beslissingen op 25 november 2021. Deels in coronatijden online, maar gelukkig toch ook op heel wat fysiek bijgewoonde werkgroepen en beslissingsmomenten, kregen wij uw aandacht en engagement voor de kwesties die we wilden vernieuwen. Ik schat op in totaal zo’n 450 vergaderingen werd stap voor stap gebouwd aan een nieuw evenwicht, met respect voor onze missie. Dankzij ieder van u, bestuurder of actief in een partnerorganisatie, bestuurder of actief in onze algemene of decentrale werking, kunnen wij onze opdracht uitvoeren en zijn wij in voortdurende uitbouw van onze beweging.

Uw engagement en steun voor dit netwerk is nodig. Beweging.net wil groeiend de steun en stem zijn van de sociale stroming in ons land. En daar is in elk tijdperk nood aan. Ook in 2021 was dat zo. Daarom geven we in dit verslag ook aan op welke inhoudelijke kwesties we zijn kunnen ingaan.

Wij hopen u met dit verslag te voorzien van voldoende informatie om u toe te laten ons beleid mee vorm te geven, groeipunten aan te duiden en ook aan uw achterban te getuigen van onze opdracht en goede voortgang.

Hartelijk dank!

Peter Wouters,